T-34, Production in UZTM (Ural Heavy Engineering Plant) Spring 1943.
T-34-76 ウラルマシ 1943年春生産型

 車体後面パネルの車体後上面パネルの両脇ボルトがSU-122の中期型以降やSU-85と同じ、5つに変わりました。(ヒンジも2つに減った。)
 SU-122は初期ロットはこのボルトが4つのバージョンでした。つまり、ウラルマシのT-34もSU-122も、ここのボルトが4つのバージョンと5つのバージョン、2種が存在します。

Four bolts on the side line of the upper rear panel were increased to five, same as SU-122 middle and late type or SU-85. (And hinges were decreased from three to two.)
SU-122 initial type is four bolts version. In other words, there are two versions (4 bolts version and 5 bolts version) in T-34 UZTM and SU-122.


*この作例は、1990年ごろに説明書どおり作って塗装完成させたものを、2019年、塗装を落として改造したものなので、非常に汚らしい表面になっています。
This model was built and painted by me in my school (univ.) days around 1990. In 2019, I removed the paint and modified. So the surface of the model is very bad.

砲塔 Turret;

(前型式からの変更点)
・六角砲塔ソフトエッジ型のみ。六角砲塔ウラルマシ生産型(上辺の丸いもの。)はない。
(Change point with previous model)
· "Soft edge" turret only. No "UZTM" turret.
(前型式から変更のない点)
・砲塔上のペリスコープはPTK-5型1基。
・ピストルポートは後面のみ。
・3ピース型の手すりあり。
(Unchanged)
· A periscope on the left top of the turret. PTK-5 type.
· Pistol port is only on the rear. No pistol port on the side of the turret.
· With handrails of three pieced type.

車体 Hull;

(前型式からの変更点)
・4個だった車体後上面パネルの両脇ボルトは5個になり、3個だった車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは2個になった。T-34-85と同じになった。
(Change point with previous model)
· Four bolts on the side line of the upper rear panel were increased to five. Three hinges between the upper rear panel and the under rear panel were reduced to two.
(Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.) Same as T-34-85.
(前型式から変更のない点)
・排気管カバーにボルト溝がある。
・ラジエター上面カバーと車体後上面パネルを繋ぐ蝶番は2か所だが、位置が183工場やチェリャビンスクよりも内側に寄っている。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・筒型燃料タンクを3つ装備。位置は右舷に2つ、左舷前に1つ。4ピース型の手すりは、右舷後方はなし、左舷は前方後方ともあり。筒型燃料タンクの取り付けステーは183工場とは違うもので、チェリャビンスクと同じもの。
・エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接の後期型。
・操縦手ハッチ前の跳弾板あり。砲塔周囲の跳弾板なし。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・排気管の間のハッチは丸型。183工場と同じ大きさの小さな取っ手付き。
・ラジエター上面カバーとエンジン上面パネルを繋ぐ蝶番は3か所。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
(Unchanged)
· There are grooves for bolts on the exaust cover.
· Two wide hinges between the upper rear panel and the upper grill. But different from other factories, the hinges are fixed more inner. The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three fuel drums are equipped. Their positions are not same as T-34-85. Two drums are on the right side, but a left drum is on the middle of the hull. The mounting stay is an ChKZ (Chelyabinsk) type. It is not same as №183 nor N.112 nor SU guns.
· In the case with angled fuel boxes, there are two four-pieced handrails on each side. In the case with fuel drums, there are two four-pieced handrails on left side and only one four-pieced handrail on right side close to the front.
· With three pieced handrails on the engine deck.
· Front and rear towing devices were late type. Same as T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· Gear covers on the under rear panel is standard rounded type. Not edged type.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle same as No.183.
· Three hinges between the upper grill and the engine deck.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)

足回り Undercarriage;

(前型式からの変更点)
 なし。
(Change point from previous model)
None.
(前型式から変更のない点)
・履帯は500mm幅の、ワッフル模様の「左右分割式」。
・転輪は全てプレス式1942年型(プレス式1940年型から、内側の輪の部品がなくなったもの。112工場と同じ。)。プレス式1943年型(プレス式1942年型から、更にゴムタイヤの溝がなくなったもの。(小穴はあり。))も同時並行で使用。
・起動輪は1941年型(1940年型と同じデザインだが、外周の溝がないもの。内蔵ゴムが省かれたと思われる。)が多いが、全鋼製の183工場と同じもの(穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。)も使用されているかもしれない。
・誘導輪は全鋼製の後期型。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがないもの。ハブキャップボルトは10個。(183工場と同じ)
(Unchanged)
· Tracks; 500mm waffle pattern "Left-right separate type".
· Road wheels: All 1942 dish type. (This is basically same as the 1940 dish type, but a inner ring was omitted.) And 1943 dish type (This is basically same as the 1942 dish type, but grooves on the rubber tyre were omitted. (But with tiny holes.)) was parallelly used.
· Drive wheels; 1941 type (The design is same as 1940 type. But without an outside ridge. It seems that the inner rubber was discontinued.) is standardly used. And some tanks might have full steel type of №183 (Six holes without rimmed edge around the holes, Six low conical bolts, Six ribs.).
· Idler wheels; Full steel late type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes without rimmed edge around the holes. Ten bolts on the hub cap.




<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:Academy
誘導輪 Idler: Dragon & Tamiya
起動輪 Drive: Dragon (改造 modified)
履帯 Tracks:Mini Art

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




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