T-34-85, Production in Factory №112 (Krasnoye Sormovo), Novembre 1944.
T-34-85 第112工場(クラスナャ・ソルモヴォ工場)1944年11月生産型

 主砲をS-53の改良型ZIS-S-53に変更した型です。ZIS-S-53の生産は11月に開始されましたので、それ以降の生産型です。
 主砲防盾はもちろんですが、砲塔自体も改鋳され、後の1945年型ほどではないですが、後部下辺のエッジが目立つようになってきました。
A S-53 main gun was changed into an ex-model ZIS-S-53. This gun was started to product from Novembre 1944.
A gun mantlet was changed, and the turret shell was changed too. This turret is outstanding at the lower rear edge.

砲塔 Turret;

112工場独特のシルエットと溶接線を持つ砲塔。The original shaped turret of №112 factory. It has №112 original welded line.
(前型式との相違点)
・112工場1944年型独特の砲塔。側面の後部下部にエッジが見られるようになった。
・ZIS-S-53主砲用の防盾。183工場のような、上下2条の水平の深い溝がない。かなり浅い溝、もしくは段になっている程度で、場合によってはほとんど溝がない。砲身基部の筒部分の溝も、183工場のものより浅い。
・側面ピストルポート周辺の盛り上がりがなくなった。
・ピストルポート上のバイザーは左右ともなくなった。183工場とは違う。
・主砲防盾の上の薄板は補強のための型押し模様あり。6つのボルトで固定。この時期のみの形式。
(Changed point from previous model)
· The original shaped turret of №112 factory in this period. This turret is outstanding at the lower rear edge.
· The original gun mantlet of №112 factory for ZIS-S-53 gun in this period. This has no deep horizonal groove like as №183. But there are very shallow grooves or differences in grade. Four grooves on the base of the barrel are more shallow than №183.
· A bulge around (especially upper) the pistol port was disappeared.
· A visor upper the pistol port on the right side of the turret was removed. The left visor has been already removed in the previous model. In other words, there is no visor on the both side of the turret. Different from №183.
· A cover upper the gun mantlet has press lines and is fixed by 6 bolts. This type is only in this period.
(前型式から変更のない点)
・コマンダーキューポラと装填手ハッチは、標準的なT-34-85の位置。コマンダーハッチは2枚式。
・砲塔上のペリスコープは左右ともMk4型。
・砲塔にアンテナ設備を設置。
・三角型の標準的な吊り下げ具。
・砲塔後部の手すりは、側面の手すりより低い位置にある。その上に荷物取り付け金具(コの字型6個)があるため。
・側面前方にロットナンバー(3桁)あり。(両側)
(Unchanged)
· A commander's tower is the standard place as T-34-85. The hatch is 2-pieced type.
· Periscopes on the left and right top are both Mk.4 type.
· An antenna post is on the left top of the turret.
· Hang hook is a triangle type.
· A handrail on the rear of the turret is lower than left/right handrails. And six metal fittings for luggage are equipped.

車体 Hull;

(前型式との相違点)
・車体前縁の両端に小さな四角い金具がついた。他工場でも標準的なもの。
・左フェンダーにあった工具箱は右フェンダーへ再度移動した。ただし破損欠落している例が非常に多い。
・車体銃前の跳弾板がなくなった。
・車体機銃の防盾は当初は従来のT-34と同じもの。1945年に入ると、防盾の銃眼が大きくなった。
・車体前面に予備キャタピラが装備された。
(Changed point from previous model)
· Tiny square metal fittings are equipped on the front edge.
· A tool box on the left fender is moved again to the right fender. But very often it is broken or missing.
· A ricochet bar in front of the hull machine gun was removed. · In the early model, the shield of the hull machine gun is the same as conventional T-34. From 1945, the gun sight became bigger.
· Exrta tracks were equipped on the front armour.
(前型式から変更のない点)
・後上面装甲板が後下面装甲の上に覆いかぶさる、112工場独特の仕様。後上面装甲と後下面装甲を繋ぐヒンジは大きめのものが2か所だが、ヒンジに合わせて周りの装甲板の木口が削られ窪んでいる。
・車体前縁はゆるい角型。他工場でも標準的なもの。
・砲塔基部周囲の跳弾板は他工場と同じ、T-34-85標準的なもの。
・操縦手ハッチ前に跳弾板あり。
・左側面にノコギリ装備。他工場でも標準的なもの。位置は183工場と同じ。
・ラジエター上面カバーとエンジン上面パネルを繋ぐ蝶番は他工場と同じ3か所。
・ラジエター上面カバーと車体後上面パネルを繋ぐ蝶番は他工場と同じく2か所だが、183工場よりも小さめ。蝶番の管は3+3の6個。(他工場の標準型は管が5+5の10個)
・エンジン室の側面ルーバーは、T-34-76とは違い、2番目(真ん中)の取付金具が前寄りに取り付けられているものもある。両方のバージョンが同じくらいの割合で見られる。
・筒型燃料タンクを装備。数は他工場のT-34-85と違い、左右とも1つづつ。取り付けステーと取り付け方法は183工場や174工場、SUやT-34-76とは大幅に違う、112工場独自のもの。
・車体側面のシングルタイプの手すりは左右とも前から4個ずつ。これは183工場とは違う、112工場の特徴。(183工場は右側面は3個。) エンジンデッキ上の手すりは変化なし。
・トランスミッションハッチの上の手すりは、他工場より大きなもの。
・後面下部装甲板中央に牽引具あり。
・砲身クリーニングロッド箱の取っ手は標準的な┐_┌型。
・左前部フェンダー上にU字型シャックル装備。他工場でも標準的なもの。
・前部フェンダーは丸型で、補強の打ち出し線はフェンダー下端まで続いている。他工場でも標準的なもの。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
・車体にアンテナポストはない。
・車体後部に発煙装置を装備。他工場でも標準的なもの。
(Unchanged)
· The rear upper panel is overwrapped the rear under panel. This is the big feature of №112. There are two large hinges between the rear upper panel and the rear under panel. There is a notch on this armour at this hinge.
· The front edge is the dull square type same as standard T-34-85.
· Ricochet bars around the turret are standard type same as other T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch.
· There is a saw on the left hull side. The position is same as №183.
· Three hinges between the radiator grill and the engine deck.
· Two wide hinges between the upper rear panel and the upper grill. But different from other factories, the hinge has six sylinders. 3+3=6 (A hinge of other factories has ten sylinders. 5+5=10)
· Different from T-34-76, in some tanks, a second (middle) joint of the grill on the side of the engine room is fixed near the front. We can see both version grills at the same rate.
· Two fuel drums are equipped. Not three drums. The mounting stay is an original type of №112. It is not same as №183 nor №174 nor SU guns nor T-34-76.
· There are four handrails on the each side. This point is different from №183. (№183 has three handrails on the right side.) But the size and the position of these handrails are similar to №183. Two handrails on the engine deck are not changed.
· There is a large handrail on the transmission hatch between exhaust pipes. This handrail is larger than other factories'.
· There is a towing device in the centre of the rear under panel.
· Handles of the box of a barrel cleaning rod is a standard "┐_┌" shape.
· There are two "U" shackles on the left fender.
· Front fender is a rounded type. A press line is extended at the end of the lower edge. (This point is different from T-34-76.)
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)
· There is no antenna post on the hull.
· Smoke generators are equipped on the rear panel. The smoke generator is a standard device for T-34-85 later model of other factories.

足回り Undercarriage;

(前型式との相違点)
・履帯は狭軌500mm幅の、ワッフル模様のもので、縦のリブが増えたもの。112工場独自のもの。
・転輪はプレス式1944年型。(プレス式1943年型のゴム縁の穴も溝もないもの。)
(Changed point from previous model)
· Tracks; narrow 500mm, №112 original waffle pattern tracks. Vertical ribs are increased in this track.
· Road wheels: All 1944 dish type. (This is basically same as the 1940 dish type, but a inner ring was omitted. And both grooves ans holes on the rubber tyre were omitted.)
(前型式から変更のない点)
・起動輪はスポークが6本あり、穴の周りに盛り上がりがある全鋼製。履帯と噛み合う6か所の部品を締めるボルトが飛び出ているもの。他工場でも標準的なもの。
・誘導輪はT-34-76以来の同じもの。他工場でも標準的なもの。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがあるもの。ハブキャップボルトは10個。
(Unchanged)
· Drive wheels; Full steel late type. It has six holes with rimmed edge around the holes. It has six tall bolts. This drive wheel is used from the previous model (T-34-76) in №112, and it became a standard type of T-34-85 of other factories.
· Idler wheels; Full steel last type with ten long ribs. It has ten holes with rimmed edge around the holes. This idler wheel is used from the previous model (T-34-76) in №112, and it became a standard type of T-34-85 of other factories.



<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Academy (改造 modified)
車体 Hull:Academy (改造 modified)
転輪 Road Wheels:Academy
誘導輪 Idler: Academy
起動輪 Drive: Academy (改造 modified)
履帯 Tracks:Academy (改造 modified)

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




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