T-34, Production in UZTM (Ural Heavy Engineering Plant) Early 1943.
T-34 ウラルマシ 1943年初期生産型

 転輪などの変更のみです。
Chenged point is only undercarrage .

砲塔 Turret;

前型式からの変更点なし。
・六角砲塔ウラルマシ生産型(上辺の丸いもの。)と六角砲塔ソフトエッジ型が存在する。前期後期でなく、同時並行で生産されたと思われる。
・六角砲塔ウラルマシ生産型の場合、ピストルポートは後面の他に、側面のバイザー付近に左右各1基あり。六角砲塔ソフトエッジ型の場合、ピストルポートは後面のみ。
・砲塔上のペリスコープはPTK-5型1基。
・3ピース型の手すりあり。
Any unchanged
· There are two variations of turret. "UZTM" and "Soft edge". It seems that both turrets were producted in parallel.
· "Soft edge" turret has a rear pistle ports. "UZTM" turret has more two side pistle ports.
· A periscope on the left top of the turret. PTK-5 type.
· With handrails of three pieced type.

車体 Hull;

(前型式からの変更点)
 なし。
(Change point with previous model)
· None
(前型式から変更のない点)
・車体後上面パネルの両脇ボルトは4個。車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは3つ。チェリャビンスクとは違う。
・排気管カバーにボルト溝がある。
・ラジエター上面カバーと車体後上面パネルを繋ぐ蝶番は2か所だが、位置が183工場やチェリャビンスクよりも内側に寄っている。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・筒型燃料タンクを3つ装備。位置は右舷に2つ、左舷前に1つ。4ピース型の手すりは、右舷後方はなし、左舷は前方後方ともあり。筒型燃料タンクの取り付けステーは183工場とは違うもので、チェリャビンスクと同じもの。
・エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接の後期型。
・操縦手ハッチ前の跳弾板あり。砲塔周囲の跳弾板なし。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・排気管の間のハッチは丸型。183工場と同じ大きさの小さな取っ手付き。
・ラジエター上面カバーとエンジン上面パネルを繋ぐ蝶番は3か所。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
(Unchanged)
· There are four bolts on the side line of the upper rear panel. Three hinges between the upper rear panel and the under rear panel. (Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.)
· There are grooves for bolts on the exaust cover.
· Two wide hinges between the upper rear panel and the upper grill. But different from other factories, the hinges are fixed more inner. The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three fuel drums are equipped. Their positions are not same as T-34-85. Two drums are on the right side, but a left drum is on the middle of the hull. The mounting stay is an ChKZ (Chelyabinsk) type. It is not same as №183 nor N.112 nor SU guns.
· In the case with angled fuel boxes, there are two four-pieced handrails on each side. In the case with fuel drums, there are two four-pieced handrails on left side and only one four-pieced handrail on right side close to the front.
· With three pieced handrails on the engine deck.
· Front and rear towing devices were late type. Same as T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· Gear covers on the under rear panel is standard rounded type. Not edged type.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle same as No.183.
· Three hinges between the upper grill and the engine deck.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)

足回り Undercarriage;

(前型式からの変更点)
・履帯は500mm幅の、ワッフル模様の「左右分割式」。
・転輪はSU-122同様、全てプレス式1942年型。(プレス式1940年型から、内側の輪の部品がなくなったもの。112工場と同じ。)プレス式1943年型(ゴムタイヤの穴はあるが溝がなくなったもの)と混用されることが多い。

(Change point from previous model)
· Tracks; 500mm waffle pattern "Left-right separate type".
· Road wheels: All 1942 dish type same as SU-122. (This is basically same as the 1940 dish type, but a inner ring was omitted.) Instead of 1942 dish wheel, 1943 dish wheel was parallely used. (This is basically same as the 1942 dish type, but grooves on the rubber tyre were omitted. Tiny holes on the rubber tyre have been remained.)
(前型式から変更のない点)
・起動輪は1941年型(1940年型と同じデザインだが、外周の溝がないもの。内蔵ゴムが省かれたと思われる。)が多いが、全鋼製の183工場と同じもの(穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。)も使用されている。
・誘導輪は全鋼製の後期型。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがないもの。ハブキャップボルトは10個。(183工場と同じ)
(Unchanged)
· Drive wheels; 1941 type (The design is same as 1940 type. But without an outside ridge. It seems that the inner rubber was discontinued.) is standardly used. But some tanks have full steel type of №183 (Six holes without rimmed edge around the holes, Six low conical bolts, Six ribs.).
· Idler wheels; Full steel late type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes without rimmed edge around the holes. Ten bolts on the hub cap.




<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:Mini Art
誘導輪 Idler: Dragon & Tamiya
起動輪 Drive: Tamiya
履帯 Tracks:Mini Art

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




T34目次へ戻る Return to T34 index
HOME ホームへ戻る

Copyright ©2019-2020 Tom Kikuchi "CosBear" All Rights Reserved inserted by FC2 system