T-34, Production in UZTM (Ural Heavy Engineering Plant) Winter 1942.
T-34 ウラルマシ 1942年冬生産型

 SU-122やSU-85、SU-100などの自走砲は、すべてがウラルマシ(ウラル重機械器具工場 UZTM)で作られましたが、写真を整理していくと、SU-122と特徴的な共通点が見られるT-34がかなりありますので、これをウラルマシ製として良いと思います。
 All Su-122s, SU-85s and SU-100s were producted in only UZTM. Now inspecting photos carefully, we can see several T-34s which have same features with SU-122. We can say that these model were producted in UZTM.

砲塔 Turret;

(183工場と違う点)
・六角砲塔ウラルマシ生産型(上辺の丸いもの。)と六角砲塔ソフトエッジ型が存在する。前期後期でなく、同時並行で生産されたと思われる。
・六角砲塔ウラルマシ生産型の場合、ピストルポートは後面の他に、側面のバイザー付近に左右各1基あり。六角砲塔ソフトエッジ型の場合、ピストルポートは後面のみ。
(Differences from №183)
· There are two variations of turret. "UZTM" and "Soft edge". It seems that both turrets were producted in parallel.
· "Soft edge" turret has a rear pistle ports. "UZTM" turret has more two side pistle ports.
(183工場と同じ点)
・砲塔上のペリスコープはPTK-5型1基。
・3ピース型の手すりあり。
(Same points as №183)
· A periscope on the left top of the turret. PTK-5 type.
· With handrails of three pieced type.

車体 Hull;

(183工場と違う点)
・通常、排気管カバーにボルト溝がある。
・ラジエター上面カバーと車体後上面パネルを繋ぐ蝶番は2か所だが、位置が183工場やチェリャビンスクよりも内側に寄っている。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・筒型燃料タンクを3つ装備。位置は右舷に2つ、左舷前に1つ。筒型燃料タンクの取り付けステーは183工場とは違うもので、チェリャビンスクと同じもの。
・4ピース型の手すりは、右舷は前方のみあり。左舷は前方後方ともあり。
(Differences from №183)
· There are grooves for bolts on the exaust cover.
· There are two wide hinges between the upper rear panel and the upper grill. But different from other factories, the hinges are fixed more inner.
The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three fuel drums are equipped. Their positions are not same as T-34-85. Two drums are on the right side, but a left drum is on the middle of the hull. The mounting stay is an ChKZ (Chelyabinsk) type. It is different from №183 nor N.112 nor SU guns.
· There are two four-pieced handrails on left side and only one four-pieced handrail on right side close to the front.
(183工場と同じ点)
・車体後上面パネルの両脇ボルトは4個。車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは3つ。チェリャビンスクとは違う。
・エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接の後期型。
・操縦手ハッチ前の跳弾板あり。砲塔周囲の跳弾板なし。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・排気管の間のハッチは丸型。183工場と同じ大きさの小さな取っ手付き。
・ラジエター上面カバーとエンジン上面パネルを繋ぐ蝶番は3か所。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
(Same points as №183)
· There are four bolts on the side line of the upper rear panel. Three hinges between the upper rear panel and the under rear panel. (Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.)
· With three pieced handrails on the engine deck.
· Front and rear towing devices are late type. They are welded. Not bolted. Same as T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· Gear covers on the under rear panel is standard rounded type. Not edged type.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle same as No.183.
· Three hinges between the upper grill and the engine deck.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)

足回り Undercarriage;

(183工場と違う点)
・履帯は500mm幅のV字模様の後期型ピースと、穴のあるほうは両端が改良されたバージョンを合わせて使用している。または、V字模様の後期型ピースと、穴のあるほうは後のSUで良く見みられるバージョンを合わせて使用している。いずれも、この時期のUZTM製T-34にしか見られない。
 左右分割式のもの、SUによくあるUZTM後期型も見られる。
・起動輪は1941年型(1940年型と同じデザインだが、外周の溝がないもの。内蔵ゴムが省かれたと思われる。)が多いが、全鋼製の183工場と同じもの(穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。)も使用されている。
・転輪は第1と第5がプレス式1942年型(プレス式1940年型から、内側の輪の部品がなくなったもの。112工場と同じ。)、第2~4転輪は全鋼製の後期型(初期型と違い穴の周りに盛り上がりがあるもの。)。
(Differences from №183)
· Tracks; A 500mm late "V" pattern piece and a modified piece with hole is combined. Or a 500mm late "V" pattern piece and a piece that is used in SU is combined. And left-right separate tracks and UZTM late pattern (It is standrd tracks of ealry SU guns.) also can be seen.
· Drive wheels; 1941 type (The design is same as 1940 type. But without an outside ridge. It seems that the inner rubber was discontinued.) is standardly used. But some tanks have full steel type of №183 (Six holes without rimmed edge around the holes, Six low conical bolts, Six ribs.).
· Road wheels: 1st and 5th are 1942 dish type (This is basically same as the 1940 dish type, but a inner ring was omitted.). 2nd, 3rd and 4th are full steel wheel late type. (It has ten holes with rimmed edge around the holes.)
(183工場と同じ点)
・誘導輪は全鋼製の中期型。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがないもの。ハブキャップボルトは10個。(183工場と同じ)
(Same points as №183)
· Idler wheels; Full steel middle type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes without rimmed edge around the holes. Ten bolts on the hub cap.




<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:1st & 5th Dragon modified, 2nd - 4th Tamiya
誘導輪 Idler: Mini Art
起動輪 Drive: Dragon modified
履帯 Tracks:MSD (2つの製品を2コイチ combined 2 items)

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




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