T-34, Production in ChKZ (Chelyabinsk Kirov Plant), with cupola.
T-34 チェリャビンスク・キーロフ工場 キューポラ装備型

 オムスク工場同様、修理改修型にキューポラが付けられるようになりました。
 ただし、オムスク工場と違い、砲塔上のペリスコープはPTK-5が2つです。

This lot is all repaired tank. No new production. Same as Omsk (Factory №174), a commandor's tower was installed on the turret.
But different from Omsk model, ChKZ model have two PTK-5 periscopes.


砲塔 Turret;

・六角砲塔ウラルマシ生産型(上辺の丸いもの。)と六角砲塔ソフトエッジ型が見られる。
・キューポラが設置された。砲塔上面の面積が狭いため、キューポラ基部にバルジが追加されている。
・コマンダーキューポラの覗き窓は5か所。ハッチの上にMk.4型ペリスコープあり。
・砲塔上面右にもPTK-5型ペリスコープを追加したので、左右合わせて2基となった。(オムスク改修型とは違う。)
・ソフトエッジ型の場合、砲塔両側面にピストルポートが付けられた。
· Almost of all this model have "UZTM" turret. As for "Soft edge" turret, unknown.
· A commandor's tower was installed. Because the top of the turret is too small, there is a bulge at the base of the commandor's tower.
· A pistol port was added on the each side of the turret.
· A commander's tower has five visors and two-pieced hatch. There is a Mk.4 periscope on a hatch.
· A PTK-5 periscope was added on the right top. In other words, there are two PTK-5 periscopes in total on the top of the turret. (Different from Omsk.)

車体 Hull;

・1944年以降はノコギリを装備。
· A saw was installed in the left hull side from 1944.

足回り Undercarriage;

・転輪は全てプレス式1942年型(プレス式1940年型から、内側の輪の部品がなくなったもの。112工場と同じ。)またはプレス式1943年型(ゴムタイヤの穴はあるが溝がなくなったもの)。
· Road wheels: All 1942 dish type (This is basically same as the 1940 dish type, but a inner ring was omitted.) or, 1943 dish wheel was parallely used. (This is basically same as the 1942 dish type, but grooves on the rubber tyre were omitted. Tiny holes on the rubber tyre have been remained.)


Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




T34目次へ戻る Return to T34 index
HOME ホームへ戻る

Copyright ©2019-2020 Tom Kikuchi "CosBear" All Rights Reserved inserted by FC2 system