T-34, Production in ChKZ (Chelyabinsk Kirov Plant), February 1943.
T-34 チェリャビンスクキーロフ工場 1943年2月以降生産型

 1943年2月以降に生産されたと思われる型式です。
 変更点は、丸型燃料タンクになったことです。また、ハードエッジ砲塔は確認できません。

This model seems to product around January - February 1943.
The changed point is fuel tank. And in this model, we cannot see Hard edged turret in WWII pictures.

砲塔 Turret;

(前型式からの変更点)
・ソフトエッジ砲塔のみ。ハードエッジ砲塔は確認できない。
(Change point from previous model)
· We can see only Soft edged turret. We cannot see Hard edged turret in WWII pictures.
(前型式から変更のない点)
・六角砲塔ウラルマシ生産型(上辺の丸いもの。)はない。
・砲塔上のペリスコープはPTK-5型1基。
・ピストルポートは後面のみ。
・3ピース型の手すりあり。
(Unchanged)
· There are not a round UZTM turret type.
· A periscope on the left top of the turret. PTK-5 type.
· A pistle port on the rear.
· With handrails of three pieced type.

車体 Hull;

(前型式からの変更点)
・筒型燃料タンクを3つ装備。位置は右舷に2つ、左舷前に1つ。筒型燃料タンクの取り付けステーは183工場とは違うもので、ウラルマシと同じもの。
・4ピース型の手すりは、右舷は前方のみあり。左舷は前方後方ともあり。
(Change point from previous model)
· Three fuel drums are equipped. Their positions are not same as T-34-85. Two drums are on the right side, but a left drum is on the middle of the hull. The mounting stay is an UZTM type. It is different from №183 nor N.112 nor SU guns.
· There are two four-pieced handrails on left side and only one four-pieced handrail on right side close to the front.
(前型式から変更のない点)
・車体後上面パネルの両脇ボルトは5個。
・車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは2つで、この部分の装甲はタミヤのように削られておらず、一直線。
・手すりは4ピース型のものが左右側面に2つづつあり。
・エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接の後期型。
・操縦手ハッチ前の跳弾板あり。砲塔周囲の跳弾板なし。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・排気管の間のハッチは丸型。183工場と同じ大きさの小さな取っ手付き。
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー金具3セット(2か所×3セット=6)、工具箱。
・左フェンダー上の装備品は前からU字型牽引具2つ、砲身クリーニングロッド入れ。
・ラジエター上面カバーと車体後上面パネルを繋ぐ蝶番は幅広のものが2か所。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・ラジエター上面カバーとエンジン上面パネルを繋ぐ蝶番は3か所。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
(Unchanged)
· There are five bolts on the side line of the upper rear panel.
· Two hinges between the upper rear panel and the under rear panel. Not three hinges as No.183. (Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.)
· There are two four-pieced handrails on each side.
· With three pieced handrails on the engine deck.
· Front and rear towing devices are late type. They are welded. Not riveted. Same as T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· Gear covers on the under rear panel is standard rounded type. Not edged type.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle same as No.183.
· Tools on the right fender are metal fittings for three sets of grousers (2X3=6) and a tool box.
· Tools on the left fender are two "U" shackles and a large box (for a gun barrel cleaner).
· Two wide hinges between the upper rear panel and the upper grill. The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three hinges between the upper grill and the engine deck.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)

足回り Undercarriage;

(前型式からの変更点)
 なし。
(Change point from previous model)
 None.

(前型式から変更のない点)
・履帯は狭軌500mm幅の、ワッフル模様のもの。1943年以降生産のT-34に標準的なもの。
・転輪:183工場製と同様。
 第1が鋳造のゴムタイヤつき1942年型。(長リブ6本、短リブ6本、外周に12個の大きな肉抜き穴あり。43年型と違い内周に小さな穴はない。ゴムタイヤに溝も穴もあり。)
 第2~5が全鋼製の後期型(穴の周りに盛り上がりがあるもの。)。
・起動輪は全鋼製の中期型。183工場と同じもの。穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。
・誘導輪は全鋼製の中期型、183工場と同じもの。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがないもの。ハブキャップボルトは10個。
(Unchanged)
· Tracks; Narrow 500mm waffle pattern tracks. Standard type for T-34 or T-34-85.
· Road wheels: Same as №183.
 1st wheel is model 1942 casting "Half spider wheel" with a standard width rubber tyre. (It has 12 large lightening holes around the outer edge of the rim, no smaller lightening holes closer to the hub. 6 long ribs and 6 short ribs alternately. The rubber tyre has 42 holes and gooves.)
 2nd, 3rd, 4th and 5th are full steel wheel late type. (It has ten holes with rimmed edge around the holes.)
· Drive wheels; Full steel middle type of №183. It has six holes without rimmed edge around the holes. It has six low conical bolts.
· Idler wheels; Full steel middle type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes without rimmed edge around the holes. Ten bolts on the hub cap.




<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:Tamiya (改造 modified)
誘導輪 Idler: Dragon & Tamiya
起動輪 Drive: Tamiya
履帯 Tracks:MSD (改造 modified into standard type)

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




T34目次へ戻る Return to T34 index
HOME ホームへ戻る

Copyright ©2019-2020 Tom Kikuchi "CosBear" All Rights Reserved inserted by FC2 system