T-34, Production in UZTM (Ural Heavy Engineering Plant), Spring 1942
T-34 ウラルマシ 1942年春生産型

 数は多くありませんが、同じ特徴の車両が同じ時期(雪解け後の泥濘季)に見られます。その車両の特徴は以下のとおりです。
・1940ディスク転輪(通常幅)を装着。幅狭転輪の装着例はない。(183工場、STZではありえない。)
・前照灯あり。(183工場ではありえない。)
・V字模様の初期型キャタピラ装着。(112工場、STZではありえない。)
・車体機銃のリングはU型。(183工場、112工場、STZではありえない。)
・車体右側面後部にジャッキ台装着。(183工場、STZではありえない。)
・後部牽引具はJ字型。(STZではありえない。)
・フェンダーは折り目が角になったタイプ。(112工場ではありえない。)
・1941年式溶接簡易型砲塔シェル。(112工場ではありえない。)
・砲塔ハッチは上面左にバルジが膨らんだもの。(112工場ではありえない。)

 以上により、これらの車両は、183工場、112工場、STZではありえない仕様となっています。手がかりとしては、キャタピラがV字初期タイプ、つまり183工場がニジニ・タギルへ移転した直後に生産されたT-34と同じという点です。183工場がニジニ・タギルへ移転した直後は、183工場は自前では部品を生産できず、ウラルマシからの部品を使って戦車を組み立てていました。183工場の生産が軌道に乗るまでの間、ウラルマシでは部品はもとより、いくらかの戦車も組み立てられていたのだと思います。このように考えるほかなさそうです。

We can see few tanks that have same features in the same period (after snow season, in heavy mud season). Features of these tanks are the following.
· With 1940 type disk road wheel. No narrow disk wheel. (It can't be in №112 and STZ.)
· With a headlight. (It can't be in №183.)
· With early "V" pattern tracks. (It can't be in №112 and STZ.)
· The hull machine gun mount ring is turn-"U" shape. (It can't be in №183, №112 and STZ.)
· With a jack base on the right side hull rear. (It can't be in №183 and STZ.)
· Rear towing devices are shape of "J". (It can't be in STZ.)
· A folding line of the front fender is sharp edged. (It can't be in №112.)
· The turret is a simplified welded shell model 1941. (It can't be in №112.)
· The top hatch has a round bulge to the left. (It can't be in №112.)

Therefore, these tanks can't be in №183, №112 and STZ. In these tanks, an important point is the track. It is the same type as №183 tanks' track just after the evacuation to Nizhny Tagil. Just after the evacuation to Nizhny Tagil, №183 factory could not product many of parts of T-34. Many parts were supplied from UZTM. I think that not only some parts but also some tanks were producted in UZTM until production in №183 went well. There is nothing fot it but to say this.


砲塔 Turret;

・溶接製砲塔のみ。1941年簡易型溶接シェルで後面パネルのボルトは8個。駐退機カバーのボルトも含めすべて六角の平頭ボルトだが、他工場のものより小さめで、一見は従来型円錐形ボルトに見える。
・ペリスコープは左側にPT-4-7型1基だけのものと、左右2基のものがある。
・ハッチ上面の膨らみ方は左側が大きく膨らんだもの。視察装置跡の穴は最初からないもの。
· Welded turret only. Simplified welded turret shell model 1941 with a wide rear panel with 8 flat hexagonal bolts. All bolts on the gun mantlet and on the rear panel are flat hexagonal bolts. But the bolts are smaller than ones of other factories. Therefore, at a grance, the bolts look like conical bolts.
· The periscope is only one left, PT-4-7 type. Few tanks have two PT-4-7 periscopes.
· The top hatch has a round bulge to the left.

車体 Hull;

・操縦手ハッチは装甲バイザー2つの新型だが、旧型ハッチに合わせたデザインの前面装甲板に無理矢理な感じで装着されている。右ペリスコープのみ、基部は残されている。
・左の前照灯を装備している。
・右側面にアンテナポストあり。
・初期型は側面に燃料タンク金具がある。左舷に平置き型3組、右舷は2組あり。後期型は、すべて廃止された。
・ジャッキ台は1つ、右舷の後ろの方に装備。
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー5枚3セット、工具箱、予備キャタピラ。
・左フェンダー上の装備品は前から砲身クリーニングロッド入れ(背の低いもの)、予備キャタピラ。U字型牽引具2つや、グローサー取り付け金具は装備していない。
・前部フェンダーはSTZと同様の、垂直部分と水平部分の境にエッジのあるもの。左右フェンダーとも、外側に補強用の一筋の打出し線あり。両フェンダーの前端外側は、尖っておらず丸くなっている。
・後面パネルのボルトは排気管カバーも含めすべて平頭の六角。ボルトは他工場のものより小さめで、一見は従来型円錐形ボルトに見える。
・前部牽引具はγ字型フックの初期型でリベット止めのうえ溶接。後部牽引具はJ字型でリベット止めのうえ溶接。
・車体前縁は従来どおりリベット止め。
・車体機銃のマウントリングは逆U字型で、装甲の下部溶接跡は下部溶接線が真ん中で途切れている。
・後面のミッション点検ハッチに取っ手あり。
・シャベル装着金具はどこにも装備していない。

· The driver's hatch is a new type. It is attached to the front panel that was designed for the old hatch. Standardly, the base of a right periscope was remained.
· There is a left headlight.
· There is an antenna post on the right hull side.
· There are metal fittings for five external fuel boxes (flat setting type) in the early model. Three sets are on the left side, and two sets of them are on the right side. In the late model, all metal fittings for external fuel box were discontinued.
· There is a jack base box on the right side rear.
· Tools on the right fender are three sets of five grousers, a tool box and extra tracks.
· Tools on the left fender are a lower large box (for a gun barrel cleaner) and extra tracks. There aren't two "U" shackles nor metal fittings for grousers.
· Front fenders are simple and standard length. Folding line between horizonal part and vertical part has sharp edged as STZ. There is a line on the outside of each fender. Front outside edge is rounded.
· All bolts on the rear panel including the exhaust pipe cover are flat hexagonal. The bolts are smaller than ones of other factories. Therefore at a grance, the bolts looks like conical bolts.
· Front towing devices are shape of "γ". They are riveted and welded. Rear towing devices are shape of "J". They are riveted and welded.
· The front edge are riveted.
· A mount ring of a hull machine gun is a horseshoe-shaped. But the welded line of the armour was interrupted in the centre.
· A tiny handrail is on the rear transmission hatch. No keyhole.
· Metal fittings for shovels are nowhere.

足回り Undercarriage;

・履帯は狭軌500mm幅の、V字模様の初期型。
・起動輪は1941年型。(1940年型と同じデザインだが、外周の溝がないもの。内蔵ゴムが省かれたと思われる。)
・誘導輪はゴム縁のある1940年型。
・転輪はプレス式1940年型。
(Unchanged)
Tracks; Narrow 500mm early "V" pattern tracks.
Drive wheels; 1941 type. (The design is same as 1940 type. But without an outside ridge. It seems that the inner rubber was discontinued.)
Idler wheels; 1940 type with rubber.
Road wheels; Standard width 1940 dish type. Narrow width 1940 dish type was not used.


Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides





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