T-34, Production in Factory №183 (UTZ), spring 1942, initial production type of hexagonal turret
T-34 183工場(ウラル戦車工場)1942年春生産型(六角砲塔 極初期生産型)

ラミネート砲塔は、細部が変更されました。車体も細部がどんどん変わっていきます。
The "hexagonal" turret was changed in details. The hull was also changed in details.



*この作例は、1990年ごろに説明書どおり作って塗装完成させたものを、2019年、塗装を落として改造したものなので、非常に汚らしい表面になっています。
This model was built and painted by me in my school (univ.) days around 1990. In 2019, I removed the paint and modified. So the surface of the model is very bad.

砲塔 Turret;

(変更点)
・砲塔上のペリスコープはPTK-5型1基に変わった。
・側面バイザーはスリットに縁取りがついた。
・ベンチレーターは足が4本になった。
(Changed points from the previous model)
· A periscope on the turret was changed into PTK-5 type.
· Thick edge was added in the side visor.
· Pillars of a ventilator on the turret were reduced into four.
(以下変更なし)
・六角砲塔ラミネート型。
・ピストルポートは後面に1つ。
・主砲駐退機カバーは下面も丸みのない角型のもの。
・手すりなし。
(Unchanged)
· Hexagonal turret "laminate" type.
· A pistol port is only on the rear.
· Under part of the gun mantlet is an angled type.
· No handrail.

車体 Hull;

(変更点)
・ラジエーター上面カバーは前型式と異なり、蝶番で留める方式になった。車体後上面パネルとは2つの大きな蝶番で接合されている。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・ラジエーター上面カバーと前方のエンジン室上面構造物との接合蝶番は4か所から3か所に減った。
・車体機銃に防盾が装備され出した。
・この時期のみ、後部排気管カバーがイカ型になっている。
・この時期のみ、後部下部ギヤカバーのエッジが立っている。
(Changed points from the previous model)
· The rear upper radiator grill is fixed with upper rear panel by two wide hinges. The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three hinges between the radiator grill and the upper engine deck.
· A shield was equipped on the hull machine gun.
· Covers of the exhaust pipe are serrated in only this model.
· In many case, gear covers on the under rear panel are edged type in only this lot.
(以下変更なし)
・操縦手ハッチは装甲バイザー2つのもので、基部がシンプルなもの。(後のT-34-85まで続く標準的な形のもの。)
・前照灯は装備されていない。
・アンテナポストは始めからなし。
・車体前縁は溶接。
・前部牽引具はγ字型フックの初期型でボルト止めのうえ溶接。後部牽引具はJ字型でボルト止めのうえ溶接。
・後上面パネルのボルトは排気管カバーも含めすべて平頭の六角。
・車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは3つで、この部分の装甲はタミヤのように削られておらず、一直線。
・後面の排気管の間のハッチは円形。小さな取っ手つき。(後のT-34-85まで続く標準的な形、大きさ。)
・後上面パネルの両脇ボルトは4個。
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー金具3セット(2か所×3セット=6)、工具箱。
・左フェンダー上の装備品は前からU字型牽引具2つ、砲身クリーニングロッド入れ(背の低いもの)。
・前部フェンダーはSTZと同様の、垂直部分と水平部分の境にエッジのあるもの。左右フェンダーとも、外側に補強用の一筋の打出し線あり。両フェンダーの前端外側は、尖っておらず丸くなっている。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
・エンジンルーバーは横ルーバー型。(T-34-85と同じもの。)
(Unchanged)
· The driver's hatch has two armored visors. The base was changed into simple style. (same as T-34-85.)
· A headlight was not equipped in any case.
· An antenna post is not exist from the beginning.
· The front edge is welded.
· Front towing devices are shape of "γ". They are bolted and welded. Rear towing devices are shape of "J". They are bolted and welded.
· All bolts on the rear panel including the exhaust pipe cover are flat hexagonal bolts.
· Three hinges between the upper rear panel and the under rear panel. Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.
· A square transmission hatch between exhaust pipes was changed into round type with a tiny handle.(same as T-34-85.)
· Four bolts on the side line of the upper rear panel.
· Tools on the right fender are three sets of five grousers, a tool box.
· Tools on the left fender are two "U" shackles, a large box (for a gun barrel cleaner).
· Front fenders are simple and standard length. Folding line between horizonal part and vertical part has sharp edged as STZ. There is a line on the outside of each fender. Front outside edge of fender is rounded, not pointed.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)
· Horizonal fin type engine grills. (Same as T-34-85)

足回り Undercarriage;

(変更点)
・誘導輪は全鋼製の初期型。スポーク部分が長短交互になっており、目抜き穴は正円形で変わらないが、ハブキャップボルトが10個に変わった。
(Changed points from the previous model)
Idler wheels; Full steel early type of No.183. Five long ribs and five short ribs alternately. Holes are perfect circle. These are unchanged. But five bolts on the hub cap is increased ten bolts.
(以下変更なし)
・履帯は狭軌500mm幅の、V字模様の初期型。
・起動輪は全鋼製の183工場独特のもの。穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。
・転輪は第1がプレス式1940年型に標準幅のゴムタイヤを履かせたもの。
 第2~5は1942年型鋳造ホイール(長リブ6本、短リブ6本、外周に12個の大きな肉抜き穴あり。43年型と違い内周に小さな穴はない。)に、幅の狭いゴムタイヤを組み合わせたもの。幅の狭いゴムタイヤの溝と穴は40。これはBT-7と同じもの。
(Unchanged from the previous model)
Tracks; Narrow 500mm early "V" pattern tracks.
Drive wheels; Full steel early type of №183. It has six holes without rimmed edge around the holes. It has six low conical bolts.
1st wheel; Model 1940 dish with standard width rubber tyre.
2nd, 3rd, 4th, 5th road wheels; Model 1942 casting "Half spider wheel" with a narrow rubber tyre. (It has 12 large lightening holes around the outer edge of the rim, no smaller lightening holes closer to the hub. 6 long ribs and 6 short ribs alternately. The narrow rubber tyre has 40 holes and grooves. This is the same as a BT-7 tyre.)


<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:1st Dragon, 2nd-5th Miniarm
誘導輪 Idler: Tamiya (改造 modified)
起動輪 Drive: Tamiya
履帯 Tracks:MSD

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides





Infantry;Tamiya(Body)+Hornet(Head), Tankist;Tamiya(Body)+Hornet(Head)+ТАНК(Cap)


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