T-34, Production in Factory №183 (KhPZ), April-June 1941; Т-34 выпуска завода № 183, с апреля по июня 1941 г.
T-34 183工場(ハリコフ機関車工場)1941年4月~6月生産型

 1940年生産型の主砲を、砲身長の長いF-34型に換装したものです。
 ドラゴンのキットが良くできていますが、残念ながら完ぺきではありません。左フェンダー上の小箱は不要、車体左側面後部にシャベル装着金具が必要です。

A gun was replaced with a long burrel F-34 gun. Dragon's 1/35 kit is very fine. But it is not perfect. A small box on the left fender is not necessary, and metal fittings for two shovels on the left side rear are necessary.


*この作例は、一度説明書どおり塗装完成させたものを、2019年に修正・改造したものです。
This model was built and painted by me along the instruction in the past day, and in 2019 after reseaching T-34 in detail, I modified it.

砲塔 Turret;

(前型式からの変更点)
・主砲駐退機は角型に変更。ただし駐退機の下面は丸い。主砲は長くなった。
・後面のボルトは4個のものと6個のものがある。
・駐退機カバーのボルト、後面パネルのボルトもすべて円錐形。
・ペリスコープはPT-4-7型2基に増えた。
・砲塔ハッチ上にあった視察装置は撤去され、丸板で塞がれている。後に、最初から穴がないものが登場した。
(以下変更なし)
・溶接製砲塔と鋳造製砲塔の両方が存在する。溶接製砲塔は1940年型シェル、鋳造製砲塔も1940年型シェル。
(Changed points from the previous model)
· The gun mantlet changed into a square box. But its bottom panel is rounded. The gun burrel is longer.
· Bolts on the rear panel are four or six. Both exist.
· All bolts on the gun mantlet and on the rear panel are conical. Not flat hexagonal bolts.
· Two periscopes. Both are PT-4-7.
· A sight device on the top hatch was removed. The hole is shielded with a round panel. Later, a new hatch without a hole was installed.
(Unchanged)
· Welded turret and cast turret, there are both. The welded turret has a shell model 1940. The casted turret has also a shell model 1940.

車体 Hull;

(前型式からの変更点)
・左フェンダー上の装備品は前から、砲身クリーニングロッド入れ(背の高いもの)、グローサー5枚2セット、小箱、工具箱、予備キャタピラだが、このうち小箱はすぐになくなった。
・左舷後部に2本分のシャベル装着金具がついた。
・側面の燃料タンク固定金具は平置き型が左右とも2組分あり。最後期型では両舷に平置き型金具が1組、縦置き型金具が4組取り付けられ、燃料タンクが両舷合わせて10本装着できるようになった。(次の型式を参照。)これにより、左舷後部にあったシャベル装着金具は、車体後面パネルの排気管の上方に移動した。
(Changed points from the previous model)
· Tools on the left fender are a large tall box (for a gun barrel cleaner), two sets of five grousers, a small box, a tool box and extra tracks. Soon the small box was removed.
· There are metal fittings for two shovels on the left side rear.
· In early model, there are two sets of metal fittings for an external fuel box (flat setting type) on the each side. (total four boxes on both sides.) In later model, there are one set of metal fittings for an external fuel box (flat setting type) and four set of metal fittings for an external fuel box (standing setting type) on the each side. (Total ten boxes on both sides.) In this case, metal fittings for two shovels moved on the rear panel. (Refer to the next type.)
(以下変更なし)
・エンジンルーバーは縦ルーバー型。
・牽引具は初期型。
・車体機銃のマウントリングは逆U字型。装甲の下部溶接跡は一直線。
・前部フェンダーは本体と延長部分の2分割式が標準。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー5枚3セット、U字型牽引具2つ、ジャッキ2つ、予備キャタピラ。
・後部左右フェンダー上にジャッキ台装備。
・車体前縁は従来どおりリベット止め。溶接せず。
・後面パネルのボルトは排気管カバーも含めすべて円錐形。
(Unchanged)
· Engine grills remains of vertical fin type.
· Early type towing devices.
· A mount ring of a hull machine gun is a horseshoe-shaped. Welded line of the armour is a single line.
· Front fenders are standardly two-pieced type.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)
· Tools on the right fender are three sets of five grousers, two "U" shackles, two jackes and extra tracks.
· Jack base boxes on both rear fenders.
· The front edge remains of riveted. Not welded.
· All bolts on the rear panel including the exhaust pipe cover are conical. Not flat hexagonal bolts.


足回り Undercarriage;

(以下変更なし)
・履帯は550mm幅の、41~42年に多く使われた形式。
・起動輪は1940年型と同じ初期型。
・誘導輪はゴム縁のある初期型。
・転輪はプレス式1940年型。
(Unchanged)
· Tracks; 550mm, model 1941-1942 early standard tracks.
· Drive wheels; 1940 type.
· Idler wheels; 1940 type with rubber.
· Road wheels; 1940 dish type.


<使用キット Kits> Dragon

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides

Ealry

Late



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