T-34, Production in Factory №183 (UTZ), autumn 1943 - Early 1944,
T-34 183工場(ウラル戦車工場)1943秋 - 1944年初期生産型

 ピストルポートとコマンダーキューポラが付加されました。後期型では、T-34-85の車体と同じ仕様となっていますが、手すりの仕様がT-34-76のものなので、修理による砲塔の取り換えでないことが分かります。

T-34, Production in Factory №183 (UTZ), winter 1943 - 1944.
This model is the same as the previous model. A commander's tower and pistle ports were installed on the turret.
In later model, the hull has same features as T-34-85 early model. But handrails are not same as T-34-85, we can recognize that this is not a repair hull of T-34-85.


砲塔 Turret;

(変更点)
・1943年秋、砲塔両側面にピストルポートが付けられた。その後しばらくしてキューポラが設置された。
・コマンダーキューポラの覗き窓は5か所。ハッチの上にMk.4型ペリスコープあり。
・砲塔上面右にもPTK-5型ペリスコープを追加したので、左右合わせて2基となった。
(Changed points from the previous model)
· From autumn 1943, a pistol port was added on the each side of the turret. Soon after, a commandor's tower was installed.
· A commander's tower has five visors and two-pieced hatch. There is a Mk.4 periscope on a hatch.
· A PTK-5 periscope was added on the right top. In other words, there are two PTK-5 periscopes in total on the top of the turret.
(以下変更なし)
・ハードエッジ型のみが存在。
・3ピース型の手すりあり。
・後面にピストルポートあり。
(Unchanged)
· "Hard edge" turret only.
· With handrails of three pieced type.
· A pistol port is on the rear.

車体 Hull;

(変更点)
・前部フェンダーは丸型で、補強の打ち出し線はフェンダー下端まで続いている。
・筒型燃料タンクを3つ装備。位置はT-34-85と同じ。取り付けステーはチェリャビンスクや112工場、SU自走砲などとは違う、183工場独特のもの。
・車体側面に4ピース型の手すりがあるが、筒型燃料タンクの装備により、左右とも側面後部のものがなくなった。
・角型燃料タンクは廃止。
・1944年になってからの生産型は、車体前縁がT-34-85同様の角型。
・1944年になってからの生産型は、車体後上面パネルの側列ボルトは5個、ボルトはすべて六角。
・1944年になってからの生産型は、車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは2つ。この部分の装甲は削られておらず一直線。
(Changed points from the previous model)
· Front fender is a rounded type. A press line is extended at the end of the lower edge.
· Three fuel drums were installed. Their positions are same as T-34-85. The mounting stay is an original type of №183. It is not same as №112 nor Chelyabinsk nor SU guns.
· Two four-pieced handrails on each side was decreased to one on each side. (For fuel drums, handrails on the side rear were removed.)
· Angled fuel box was discontinued.
· In the 1944 model, the round front edge was changed into the dull square type as T-34-85.
· In the 1944 model, four bolts on the side line of the upper rear panel was increased five bolts as T-34-85.
· In the 1944 model, three hinges between the upper rear panel and the under rear panel was decreased two hinges as T-34-85. Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. But edge of armour is straight.
(以下変更なし)
・エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接の後期型。
・操縦手ハッチ前の跳弾板あり。T-34-85と違い、砲塔周囲の跳弾板はなし。
・左側面にノコギリ装備。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・排気管の間のハッチは丸型。小さな取っ手付き。
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー金具3セット(2か所×3セット=6)、工具箱。
・左フェンダー上の装備品は前からU字型牽引具2つ、砲身クリーニングロッド入れ(背の低いもの)。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
(Unchanged)
· With three pieced handrails on the engine deck.
· Front and rear towing devices were late type. Same as T-34-85.
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· There is an saw on the left hull side.
· Gear covers on the under rear panel is standard rounded type. Not edged type.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle.
· Tools on the right fender are three sets of five grousers, a tool box.
· Tools on the left fender are two "U" shackles, a large box (for a gun barrel cleaner).
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)

足回り Undercarriage;

(変更点)
・起動輪は全鋼製のT-34-85標準のもの。穴の周りの盛り上がりがあり、6つのボルトが飛び出しているのもの。
・誘導輪は全鋼製の最後期型。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがあるもの。ハブキャップボルトは10個。(T-34-85と同じもの。)
・転輪は全て鋳造のゴムタイヤつき1943年型。(長リブ6本、短リブ6本、外周に12個の大きな肉抜き穴あり。42年型と違い内周に6つの小さな穴があるもの。ゴムタイヤに溝も穴もあり。)
(Changed points from the previous model)
· Drive wheels; In the 1944 model, full steel late type of №183. It has six holes with rimmed edge around the holes. It has six tall bolts. Same as T-34-85 or №112.
· Idler wheels; In the 1944 model, full steel last type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes with rimmed edge around the holes. Same as T-34-85 or №112.
· Road wheels; Model 1943 casting "Half spider wheel" with a rubber tyre. (It has 12 large lightening holes around the outer edge of the rim, and 6 smaller lightening holes closer to the hub. 6 long ribs and 6 short ribs alternately. The rubber tyre has 42 holes and gooves.)
(以下変更なし)
・履帯は狭軌500mm幅のワッフル模様の標準型。1943年以降生産のT-34、T-34-85に標準的なもの。
(Unchanged)
· Tracks; Narrow 500mm waffle pattern tracks. Standard type for T-34 or T-34-85.



<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:Tamiya
誘導輪 Idler: Dragon & Tamiya
起動輪 Drive: Tamiya
履帯 Tracks:MSD (改造 modified into standard type)

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




Tamiya(Body)from JS-3? -2? + Tamiya arms from ? + Hornet(Head) + ТАНК(Cap)



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