T-34, Production in Factory №183 (UTZ), Autumn 1942,
T-34 183工場(ウラル戦車工場)1942年秋生産型

 基本は1942年夏生産型と同じで、細かいデバイスが付加されました。
 現存写真を整理していくと、183工場の特徴を備えた手すりのあるバージョンは、ハードエッジばかりであることが分かります。
 チェリャビンスクでもT-34の生産が本格化したことに伴い、ソフトエッジ砲塔はチェリャビンスク(とウラルマシ)へ振り分けられたと考えられます。
This type is basically the same as the previous type. Handrails were added.
If you inspect many photos very carefully, you can find that tanks with №183 hull features are all "hard edge" type.
In this period, the mass production of T-34 in Chelyabinsk was started. I think that "soft edge" turret was distributed to Chelyabinsk (and UZTM).

*この作例は、1990年ごろに説明書どおり作って塗装完成させたものを、2019年、塗装を落として改造したものなので、非常に汚らしい表面になっています。
This model was built and painted by me in my school (univ.) days around 1990. In 2019, I removed the paint and modified. So the surface of the model is very bad.

砲塔 Turret;

(変更点)
・六角砲塔ハードエッジ型のみが存在する。
・3ピース型の手すりが3つあり。
(Changed points from the previous model)
· "Hard edge" turret only.
· Three handrails of three pieced type was installed.
(以下変更なし)
・砲塔上のペリスコープはのPTK-5型1基。
・ピストルポートは後面のみで、側面にはない。
(Unchanged)
· The periscope on the turret is a PTK-5 type.
· Pistol port is only on the rear. No pistol port on the side of the turret.

車体 Hull;

(変更点)
・車体側面に4ピース型の手すりあり。位置は両側面に2つずつ、計4つ。エンジンデッキ上に3ピース型の手すり(左右1対)あり。
・角型燃料タンクを後部に装備するのが標準。筒型タンクはいかなる場合も装備しない。
・最後期に、左側面にノコギリが装備された。
(Changed points from the previous model)
· With two four-pieced handrails on each side. With three pieced handrails on the engine deck of each side.
· With angled fuel boxes on the rear panel of each side. No drum type in any case.
· In the very late model, a saw was equipped on the left hull side.
(以下変更なし)
・操縦手ハッチ前に跳弾板あり。砲塔周囲の跳弾板なし。
・前照灯を左側面に装備。
・車体機銃に防盾あり。
・アンテナポスト基部あり。
・牽引具はγ字型で完全溶接、留め具が分離した後期型。前部も後部も同じ形式。(T-34-85と同じ形式)
・ラジエーター上面カバーと車体後上面パネルとは2つの大きな蝶番で接合されている。蝶番の軸筒の数は10(5+5)。
・ラジエーター上面カバーと前方のエンジン室上面構造物との接合蝶番は3か所。
・車体後上面パネルと後下面パネルの結合ヒンジは3つで、この部分の装甲はタミヤのように削られておらず、一直線。
・後面の排気管の間のハッチは円形。小さな取っ手つき。(後のT-34-85まで続く標準的な形、大きさ。)
・後上面パネルの両脇ボルトは4個。
・後部下面のギヤカバーはエッジの立っていない、丸みを帯びた標準的なもの。
・右フェンダー上の装備品は前からグローサー金具3セット(2か所×3セット=6)、工具箱。
・左フェンダー上の装備品は前からU字型牽引具2つ、砲身クリーニングロッド入れ(背の低いもの)。
・前部フェンダーはSTZと同様の、垂直部分と水平部分の境にエッジのあるもの。左右フェンダーとも、外側に補強用の一筋の打出し線あり。両フェンダーの前端外側は、尖っておらず丸くなっている。
・後部フェンダーに補強用の打出し線あり。(戦時中の写真では大変判別しにくいが、T-34、T-34-85ともすべてあります。)
・エンジンルーバーは横ルーバー型。(T-34-85と同じもの。)
(Unchanged)
· There is a ricochet bar in front of the driver's hatch. No ricochet bar around the turret.
· A headlight is on the left side.
· A shield is equipped on the hull machine gun.
· An antenna post is on the right side.
· Front and rear towing devices are the late type. A strap device is separated from the towing huck. They are welded without bolted. Same as T-34-85.
· Two wide hinges between the upper rear panel and the radiator grill. The hinge has ten sylinders. (5+5=10)
· Three hinges between the radiator grill and the upper engine deck.
· Three hinges between the upper rear panel and the under rear panel. Armour around hinges is not dented like Tamiya's error kit. Edge of armour is straight.
· A round transmission hatch between exhaust pipes with a tiny handle.(same as T-34-85.)
· Four bolts on the side line of the upper rear panel.
· Gear covers on the under rear panel are standard rounded type.
· Tools on the right fender are three sets of five grousers, a tool box.
· Tools on the left fender are two "U" shackles, a large box (for a gun barrel cleaner).
· Front fenders are simple and standard length. Folding line between horizonal part and vertical part has sharp edged as STZ. There is a line on the outside of each fender. Front outside edge of fender is rounded, not pointed.
· There is a reinforcing line on the rear fender. (It is very hard to see this line in photos in WWII, but all T-34s and T-34-85s have this line.)
· Horizonal fin type engine grills. (Same as T-34-85)

足回り Undercarriage;

(変更点)
・履帯は狭軌500mm幅のワッフル模様の標準型。1943年以降生産のT-34、T-34-85に標準的なもの。
・起動輪は全鋼製の183工場独特のもの。穴の周りの盛り上がりがなく、6つのボルト(リベット)が三角錐のもの。
・第5転輪は全鋼製の後期型が標準(第2~4転輪と同じもの)。第1転輪と同じ鋳造のゴムタイヤつき1942年型の場合もあり。幅の狭いゴムタイヤは廃止された。
(Changed points from the previous model)
· Tracks; Narrow 500mm waffle pattern tracks. Standard type for T-34 or T-34-85.
· Drive wheels; Returned into standard full steel early type of №183. It has six holes without rimmed edge around the holes. It has six low conical bolts.
· 5th road wheels; Standardly, full steel wheel late type (same as 2nd, 3rd, 4th road wheels). Some vehicles have the same as 1st road wheel. Narrow width rubber tyre was discontinued.
(以下変更なし)
・誘導輪は全鋼製の後期型。10枚のリブがすべて長いもので、10個の穴の周りに盛り上がりがないもの。ハブキャップボルトは10個。
・転輪は第1が鋳造のゴムタイヤつき1942年型。(長リブ6本、短リブ6本、外周に12個の大きな肉抜き穴あり。43年型と違い内周に小さな穴はない。ゴムタイヤに溝も穴もあり。)
・第2~4転輪は全鋼製の後期型。(初期型と違い、穴の周りに盛り上がりがあるもの。)
(Unchanged)
· Idler wheels; Full steel late type of No.183 with ten long ribs. It has ten holes without rimmed edge around the holes. Ten bolts on the hub cap.
· 1st road wheels - Model 1942 casting "Half spider wheel" with a standard width rubber tyre. (It has 12 large lightening holes around the outer edge of the rim, no smaller lightening holes closer to the hub. 6 long ribs and 6 short ribs alternately. The rubber tyre has 42 holes and gooves.)
· 2nd, 3rd, 4th road wheels; Full steel wheel late type. (It has ten holes with rimmed edge around the holes.)


<使用キット Kits>
砲塔 Turret:Tamiya (改造 modified)
車体 Hull:Tamiya (改造 modified)
転輪 Road Wheels:1st Panzer Art, 2nd-5th Tamiya
誘導輪 Idler: Mini Art
起動輪 Drive: Tamiya
履帯 Tracks:MSD (改造 modified into standard type)

Road wheel



Drive wheel



Idler wheel



Track



Metal fittings of hull sides




Tamiya(Body)from T34/76 ChKZ + Hornet(Head) + ТАНК(Cap)



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